Wijngids (alleen) voor vrouwen

Eindelijk is ze er! De wijngids (alleen) voor vrouwen van Janna Rijpma. De eerste exemplaren zijn uitgereikt in Amsterdam en daar waren wij bij!

Janna over haar boek
​”Wist je dat de gemiddelde vrouw een betere neus, tong en gehemelte heeft dan de man? Zonde dat we ons met zo’n oertalent als het om wijn gaat nog steeds vaak laten leiden door de man. Kiezen, kopen, schenken, proeven, vrouwen kunnen het heel goed zelf. Ter inspiratie deze Wijngids (alleen) voor vrouwen, waarin mijn 101 favoriete wijnen staan beschreven. Bij elke fles een korte impressie, verhalen die je meenemen in de wereld achter het etiket. Daarnaast een zintuiglijke beschrijving van de wijn en een paar eetsuggesties. Bij het drinken en genieten van wijn zijn onze ogen, neus en mond natuurlijk onmisbaar, maar het echte proeven doen we met ons verstand. De 101 tips en wijnweetjes in de gids zijn daarom extra handig om paraat te hebben. Voor een optimale samenvloeiing van alle zintuigen mag ook het oor niet ontbreken als je van wijn geniet. Daarom bij elke wijn een suggestie voor een toepasselijk muzieknummer om naar te luisteren.
101 wijnen zonder rapportcijfer, maar waarin de totaalbeleving centraal staat. Van goedkoop tot duur, te vinden in een supermarkt, de betere wijnwinkel of op internet. Een gids zonder poespas, speciaal voor de vrouw die het glazen wijnplafond nu eens en voor altijd wil doorbreken”.

Wie is Janna?
Wij zijn bijzonder blij dat Janna in de gelegenheid is deze exclusieve avond bij ons te presenteren. Janna Rijpma-Meppelink is vinoloog, wijnschrijver, wijnconsultant en Nederlands enige gastro-entertainer. Zij schreef onder andere vier edities van de succesvolle Wijngids voor het zakenleven. Haar wijnverhalen en columns zijn jarenlang gepubliceerd in De Telegraaf en in diverse lifestylebladen. Ze geeft workshops en masterclasses in binnen- en buitenland. Tevens heeft zij een methode ontwikkeld waarmee wij onze zintuigen nog beter kunnen gebruiken, N.O.M.O.H. genaamd.

Wil jij deze wijngids? De eerste gesigneerde exemplaren liggen in de Wijnkooperij, voor de introductieprijs van €19,95 per stuk.